21 Ocak 2013 Pazartesi

Arkadaş Daveti ,, Hediyelerim ve Gamsız Şirin Baykuşlar



    Cumartesi akşamı çok özel misafirlerimiz vardı eşimin sınıf arkadaşları aynı zamanda benimde artık arkadaşlarım eşleriyle birlikte bizdeydik.Misafir geleceği zaman bende bir sevinç ve bir heyecan olur. Menüde ne olsa nasıl servis etsem , ne zaman hazırlasam , gece uykuda plan yapmalar , rüyama girmeler,, olaylar olaylar:)))
Menüyü belirlemiştim sıra yapmaya gelmişti iki gün önceden başladım hazırlıklarıma aynı gün yetiştiremem biliyorum.salataları bile bir gün önceden yapıp saklama kaplarına koyuyorum çok pratik oluyor. Tabi ki ben plan yapıyorum ama her şey benim planıma göre yürümüyor... Trikotajla hiç alakası olmayan kader ağlarını örüyor örüyor örüyor idi:))   (Bir demet tiyatroda Feriştah'ın repliği geldi aklıma).Ben misafirlerimi öğlen beklerken onlar akşam 7 buçuk gibi geldiler. İki çiftimiz karşıdan gelecekleri için baya bi yolculuk etmişlerdi. Bu arada ben tuzlada oturuyorum.Neyse hep beraber toplaşıp geldiler .Çok eğlenceli bir akşamdı .Keşke daha fazla birlikte olabilsek. Elleri kolları dolu dolu gelmişler bana çok güzel hediyeler getirmişler.


Neyse gelelim menümüze (Menü mü yoksa Mönü mü demeliyim ihtilafa düştüm şimdi bana yardımcı olabilir misiniz acaba:))


Soframızda:

Mercimek çorbası
Etli yaprak sarma
Bulgur pilavı
Fırında tavuk şiş
Brokoli karnıbahar karışık kuruşuk bi salata
Narlı cevizli roka salatası
Portakallı düğme kereviz (tarifi az sonra)
Ispanak borani
Peynirli tepsi böreği

veee tam bir hayal kırıklığı olan Tiramisu (beni kırmadılar güzel dediler ama bence faciaydı:)))

Gel gelelim kerevizi tanıtmaya ,,kendisinin pek seveni olmasa da portakallı zeytinyağlı yapılınca çok lezzetli oluyor. Arkadaşın birisine tattırdım sevdin mi diye sordum "biraz çalışmam lazım dedi" :) tadı patatesle pancar arası bişiy dedi:)) doğru aslında...


Zeytinyağlı Portakallı Kereviz
5 orta boy kereviz
4 ince havuç
1 orta boy soğan (piyazlık doğranmış)
2 diş sarmısak
Kerevizin yapraklarından bir kaç dal
1 buçuk portakal suyu
Yarım portakal rendesi
2 adet kesme şeker 
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Tuz 
1 büyük limon suyu
Kerevizlerin üzerini geçecek kadar su


Efendim kerevizleri soyup aşağıda görecek olduğunuz,, ucuzcu marketten 2 TL den az bir fiyata almış olduğum elma oyacağı ile içlerini oyaraktan ince havuçları içine sığdırıp  2 cm kalınlığında keserekten başka bir kasede limonlu su yapıp içine atıyoruz...

Ucuzcu marketten 2 TL ye aldığım çok amaçlı oyacak
Bir yayvan tencerede soğanları ve sarmısağı zeytinyağında öldürüyoruz.Portakal suyumuzu ve limon suyumuzu içine katıp şöyle bir çeviriyoruz. İki kesme şekeri ve tuzumuzu içine atıp  kerevizlerimizi yerleştiriyoruz .Üzerini geçecek kadar ılık suyumuzu katıp kereviz yapraklarımızı da üstüne serpiştiriyoruz.Ve kapağı kapatıp   
kısık ateşte kerevizlerimiz yumuşayana kadar pişiriyoruz. Piştikten sonra bir borcama yahut istediğimiz bir kaba alıyoruz üzerine suyunuda ilave edelim kiiiii susuz çok anlamsız mutsuuuuzzz bir yemek oluyor. O yüzden sulu güzel:))


Gel gelelim sofranın bir başka lezzetine benim için sofranın yıldızıydı sanırım beğenildi çok kendimi övmek istemiyorum:)))   


                                                      Narlı Rokalı cevizli salata



Aslında bunun tarifi yok:) rokaları yalan yanlış doğra bir büyük narı ayıkla cevizleri de elde kır at içine zeytinyağı ,nar ekşisi,limon tuz karman çorman bişey. Ama inanılmaz lezzetli şiddetle tavsiye edilir. Demedi demeyin:)))


Geldik Hediyelerimize 





Sevgili Kağan ve Neslihan çiftimizin hediyeleri.Çoook güzel bir vazo ve bu sevimli gamsız şaşkın baykuşlar:)) neden gamsız ,,hani derler ya ne düşünüyosun gamlı baykuş gibi işte bu baykuşlara bakınca bir mutluluk geliyo insana gamsız oluyor insan:)) Baykuşlar keçeden ve sevgili Neslihan'ın kendi el emeği.Çiftimiz kadar eğlenceli bir hediye:))) Kendisininde çok güzel el emeklerinden oluşan bir bloğu var  buradan ulaşıp
 Emek Sensin den satın alabilirsiniz...



Bu güzel fincanlar Dilek ve Murat çiftinin hediyesi kendileri gibi zarif ve kibar...



Son olarak Aslı ve Osman çiftimizden bu kurabiye standı..Tam benlik kurabiye canavarlarına özel:))
Çiftimiz bir kız bebek bekliyor Yüce Rabbim analı babalı büyütsün inş...Kendileri gibi tatlı bir bebekleri olur eminimm...



Bir sonraki yayınımızda görüşmek üzere saygılar sevgiler hörmetler   :)))








2 yorum:

  1. Sümeyra Hanım blogunuz hayırlra vesile olsun.İnşALLAH güzel günlerinizde güzel yayınlar yayınlarsınız.sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rümeysa Hanım çooook çok teşekkür ederim hep birlikte nice yayınlara inş:) sevgiler...

      Sil