2 Ocak 2013 Çarşamba

Yeni Bir Yıl ve 1 Adet Tarif




   Merhabalar sevgili dostlar. Öncelikle 2013'ün hepimize sağlık i huzur ve mutluluk getirmesini Yüce Rabbimden diliyorum. Herşey gönlünüzce olur inşallah.Bloğum henüz o kadar yeni ki beni izleyip izlemediğinizi bile bilmiyorum. Gerçi biraz önce "23 görüntüleme yapıldı " deyince sayın Google gözlerim öylesine açıldı ki çok sevindim. Demekki sesimi duyan birileri olmuş:)) .kusurlarımı acemiliğime verin ne olur!!!.sofrada görmüş olduklarınız o kadar lezzetliydi ki keşke şuan tekrar hemencecik şuracıkta oluverselerde tekrar yiyebilsek diyorum. Fotoğrafın sol alt köşesinde duran kendileri yaş pasta görünümlü Tiramisudur.Turşumuz  Ülkü ablamın eşi Kemal abimin her geldiğinde bize getirdiği ve bir kez tadınca artık yemeden duramadığımız hep bidaha bidaha istediğimiz Kartal Rahmanlardaki bir turşucudan.turşular hem kararında tuzlu hemde çıtır çıtır ve lezzetliler.özellikle çubuk turşusu evlere şenlik.pizzamız hazır ekmek hamurundan biraz tembel işi mantarlı mısırlı lezzetli bir pizza oldu ama!!! tembel işi demeyin ani bir misafirde cankurtaran kendileri zaten tepside bir dilim bile kalmamasından belliydi.gel gelelim lezzetiyle parmaklarımızı yediğimiz ortadoğu ve balkanların en sevilen yemeklerinden Mercimek Köftesineeeee:))))

Alt tarafı mercimek köftesi demeyiiiinnn suyunu bulgurunu fazla kaçırısanız felaket oluyor kendileri . ilk yemek yapmaya başladığım dönemde yaptığım şeylerden bi tanesiydi kendileri.şimdi gel gelelim tarife;


1,5 klasik su bardağı kırmızı mercimek(su bardağı : hani paşabahçenin olanlardan her evde bulunan vazgeçilmez :)) )
2 su bardağı ince bulgur
1 orta boy kuru soğan
Yarım bağ maydanoz
Yarım bağ taze soğan
5 bardak su
1 tatlı kaşığı pul biber
1 çay kaşığından az karabiber
Tuz
2 yemek kaşığı biber salçası (salça oranı salçanın markasına göre değişiklik gösterebilir rengi açıksa salça eklemekte fayda var)
arzuya göre az domates saşlçası
1 bağ kıvırcık (sunum için tabağın altına :) ,,iyi ki söyledin bizde bimiyoduk demeyin haaa valla darılırım:)))
1adet limon suyu
1 yemek kaşığı tepeleme nar ekşisi

Efendim öncelikle derin bir tencerede mercimeklerimizi 5 bardak suyumuzda iyice ezilene kadar pişiriyoruz.ardından altını kapatıp ince bulgurumuzu içine atıp şööyle bir karıştırıp kapağı kapalı şekilde 5- 6 dakika bekletiyoruz bulgurlar şişene kadar.Diğer yandan yeşilliklerimizi ince bir şekilde doğruyoruz.Kıvırcık hariç:)


Bir tavada arzuya  göre tercih ettiğiniz bir sıvı yağla kuru soğanımızı şeffaflaşana kadar yakmadan kavuruyoruz.salçamızıda atıp karıştırıyoruz. Ben maydonozun kokusunu sevmediğimden tavanın altını kapatıp maydonoz ve taze soğanı atıp bir iki saniye çeviriyorum.o sıcaklık kokusunun kaybolmasını sağlıyor.Ama yoook ben maydonozu çiğ severim diyorsanız hiiiç ellemeyin direk karışıma katın.


tenceremizi açmanın vakti geldiii.ta ta ta tam karşımızda mercimekli bulgurlu karışım.salçamızı ,limon suyumuzu , nar ekşimizi ve yeşilliklerimizi döküp elimizle yoğuruyoruz. Diğer bi yandan servis tabağımızın altını kıvırcıklarımızla döşüyoruz. Üstüne mıncıkladığımız köftelerimizi diziyoruz...Ve işte o muhteşem resital mercimek ve arkadaşları:)))


Afiyet olsun efendim bir dahaki görüşmemize kadar hoşçakalın....

5 yorum:

  1. çok severim mercimekli köfteyi ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Cafe Portakal çok teşekkür ederim bunlar ilk yorumlarım benim için çok kıymetlisiniz:) bloğunu ilgiyle takip ediyorum görsellerin ve tariflerin harika seninde ellerine sağlık

      Sil
  2. Blog dünyasına hoş geldin...Mercimek köftesini bende çok severim...Eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk sevgili Hanife .teşekkür ederim ilgine.Afiyet olsun:)

      Sil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil